Vyhľadávanie článkov pre firmy

Ako odinštalujem a preinštalujem bezpečnostné riešenia ESET endpoint?

Problém

  • Potrebujete preinštalovať bezpečnostné riešenie spoločnosti ESET na jednom alebo viacerých klientoch na vašej sieti.

Riešenie

I. Použite úlohu odinštalovanie softvéru pre odstránenie bezpečnostných riešení spoločnosti ESET z klientskych počítačov.

Ak na správu vašej siete nepoužívate ESET Remote Administrator,

postupujte podľa nasledujúcich krokov na jednotlivých klientskych staniciach.

  1. Otvorte ESET Remote Administrator Web Console (ERA Web Console) vo vašom webovom prehliadači a prihláste sa. Ako otvorím ERA Web Console?

  2. Kliknite na Správca Úlohy pre klienta.

  3. Rozbaľte možnosť Všetky úlohy Operačný systém a vyberte Odinštalovanie softvéru.
  4. Kliknite na Nová.

    Obr. 1-1
    Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  5. Zadajte názov úlohy do poľa Názov (v tomto príklade je to „Odinštalovať ESET“).

    Obr. 1-2
    Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  6. Rozbaľte možnosť Nastavenia a kliknite na <Vyberte si, ktorý balík chcete odinštalovať>. Berte, prosím, na vedomie, že ciele pridáte po vytvorení úlohy.

    ESET Remote Administrator verzia 6.2.11 a staršie:

    Ciele sa pridávajú počas vytvárania úlohy (napr. po vytvorení novej úlohy a zadaní jej Názvu kliknite na Cieľ a priraďte k úlohe skupiny alebo klienty).

    Obr. 1-3
    Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  7. Zvoľte ESET produkt alebo komponent, ktorý chcete odinštalovať (v tomto príklade je to ESET Endpoint Security) a kliknite na OK.

    Obr. 1-4
    Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  8. Ak sú nastavenia na klientskej stanici/staniciach chránené heslom, zadajte PASSWORD= do poľa Parametre odinštalácie, pričom samotné heslo nasleduje hneď po tomto parametri (pozrite si Obr. 1-5). Táto možnosť je dostupná len pre verziu ESET Remote Administrator 6.2 a novšie. Ak nastavenia nie sú chránené heslom, vynechajte tento krok.

    Obr. 1-5
    Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  9. Kliknite na Dokončiť po ukončení všetkých zmien pre vašu úlohu.
     
  10. Kliknite na Vytvoriť spúšťač v prípade, že sa zobrazí otázka, či chcete pridať spúšťač pre úlohu pre klienta. Pre inštrukcie ohľadom priradenia spúšťača k Úlohe pre klienta a určenia jej cieľov si pozrite nasledujúci článok databázy znalostí ESET:
  11. Prejdite nižšie na časť II pre informácie ohľadom preinštalovania produktov ESET endpoint.
     

II. Použite úlohu inštalácia softvéru pre preinštalovanie bezpečnostných riešení spoločnosti ESET na klientskych počítačoch.

Ak na správu vašej siete nepoužívate ESET Remote Administrator,

postupujte podľa nasledujúcich krokov na jednotlivých klientskych staniciach.

Video návod (iba v anglickom jazyku):
Video návod

  1. Otvorte ESET Remote Administrator Web Console (ERA Web Console) vo vašom webovom prehliadači a prihláste sa. Ako otvorím ERA Web Console?

  2. Kliknite na Správca Úlohy pre klienta, rozšírte možnosť Operačný systém, zvoľte možnosť Inštalácia softvéru a kliknite na Nová.

Obr. 2-1
Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  1. V časti Základné nastavenia zadajte pre vašu úlohu inštalácie Názov a prípadne aj Popis. Z roletového menu časti Úloha sa automaticky vyberie možnosť Inštalácia softvéru.

Obr. 2-2
Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  1. Rozbaľte možnosť Nastavenia, zaškrtnite začiarkavacie políčko vedľa Súhlasím s licenčnou dohodou koncového používateľa aplikácie a kliknite na <Vyberte ESET licenciu>. Berte, prosím, na vedomie, že ciele pridáte po vytvorení úlohy.

    ESET Remote Administrator verzia 6.2.11 a staršie: 

    Ciele sa pridávajú počas vytvárania úlohy (napr. po vytvorení novej úlohy a zadaní jej Názvu kliknite na Cieľ a priraďte k úlohe skupiny alebo klienty).

    Obr. 2-3
    Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  2. Vyberte licenciu, ktorú chcete použiť pre aktiváciu produktov spoločnosti ESET, ktoré budú nasadené na klientske počítače, a kliknite na OK. Ak ste ešte nepridali licencie produktov, kliknite sem pre inštrukcie ohľadom pridávania licencií produktov v nástroji ERA.

Obr. 2-4
Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  1. V časti Balík na inštaláciu sú uvedené dve možnosti, ako vybrať balík, ktorý sa nainštaluje na cieľové klienty:

V prípade, že sa chystáte prejsť na Windows 10, použite, prosím, metódu b.

Aby sa zabezpečilo, že klienty na vašej sieti obdržia najnovšiu verziu ESET endpoint produktu kompatibilného so systémom Windows 10, zadajte príslušnú URL adresu pre váš ESET endpoint produkt/produkty do poľa Inštalovať balík zadaním URL adresy:

ESET Endpoint Security 6

ESET Endpoint Antivirus 6

  1. Pre inštaláciu balíka z repozitára kliknite na <Vyberte balík>, zvoľte produkt spoločnosti ESET, ktorý chcete nainštalovať na klientske počítače a kliknite na OK. Mám najnovšiu verziu produktov spoločnosti ESET určených pre firmy?

Obr. 2-5
Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  1. Pre nainštalovanie balíka pomocou URL adresy vyberte možnosť Inštalovať balík zadaním URL adresy a zadajte URL balíka do príslušného poľa. Mám najnovšiu verziu produktov spoločnosti ESET určených pre firmy?

Obr. 2-6
Kliknite na obrázok pre jeho zväčšenie v novom okne

  1. Kliknite na Dokončiť po ukončení všetkých zmien pre vašu úlohu.
     
  2. Kliknite na Vytvoriť spúšťač v prípade, že sa zobrazí otázka, či chcete pridať spúšťač pre úlohu pre klienta. Pre inštrukcie ohľadom priradenia spúšťača k Úlohe pre klienta a určenia jej cieľov si pozrite nasledujúci článok databázy znalostí ESET:
  1. Nová úloha sa zobrazí v časti Úlohy pre klienta. V stĺpci Priebeh sa zobrazí správa Dokončené po tom, ako sa dokončí vzdialená inštalácia na danom klientskom počítači.
  1. Odošlite úlohu aktivácia produktu na počítače, na ktoré ste nainštalovali ESET endpoint produkty, aby mohli byť pravidelne aktualizované.



Bol tento návod užitočný?