[KB2613] Ako odstránim Merond.O pomocou samostatného nástroja ESET z príkazového riadka?

Riešenie

ESET pripravil nástroj na odstránenie infiltrácie Merond.O, ktorý infikuje súbory. Pre vyliečenie je potrebné spustiť tento samostatný nástroj na jeho odstránenie.

POZNÁMKA:

Na úspešné použitie tohto nástroja je potrebné ho spúšťať cez príkazový riadok, pričom používatelia Windows Vista, Windows 7 a Windows Server 2008 budú musieť spustiť príkazový riadok so zvýšenými používateľskými právomocami.

Uložte nástroj na vašu pracovnú plochu tak, že kliknete pravým tlačidlom myši na tento odkaz http://download.eset.com/special/ESETMerondOCleaner.exe a z ponuky vyberiete možnosť Uložiť ako... (Save as...). V okne Uložiť ako vyberiete umiestnenie Pracovná plocha (Desktop) a kliknete na Uložiť.

  1. Kliknite na Štart .
  2. Zadajte cmd v časti Prehľadať programy a súbory
  3. Pravým tlačidlom myši kliknite na cmd a v menu vyberte možnosť Spustiť ako správca.

    -používatelia Windows XP: Kliknite na Štart → Všetky programy → Príslušenstvo Príkazový riadok.

Obrázok 1-1

  1. Použitie nástroja v príkazovom riadku:

    ESETMerondOCleaner.exe

    Postupujte podľa krátkeho nižšie uvedeného návodu, v prípade, že ste uložili súbor na Pracovnú plochu na disk C:
    1. V príkazovom riadku napíšte cd Desktop.
    2. Napíšte alebo vložte nasledujúci príkaz (Pri vkladaní do príkazového riadka musíte po kliknutí na pravé tlačidlo myši vybrať "Vložiť" z menu, keďže príkaz Ctrl + V nebude fungovať). 

      ESETMerondOCleaner.exe C:
    3. Stlačte Enter a uvidíte Processing . . . nasledované infikovanými súbormi, ktoré nástroj vyliečil, alebo súbormi, ktoré sú otvorené s chybou. Tento proces môže trvať niekoľko minút.
    4. Po skončení liečenia bude pre každý infikovaný súbor vytvorený záložný súbor v priečinku, v ktorom bol nájdený. Tento súbor bude mať koncovku .org. Ak sú vyliečené súbory v poriadku, vymažte všetky záložné súbory *.org, ktoré obsahujú vírus Win32/Merond.O. V prípade, že ich nevymažete, budú opätovne detegované počas kontroly počítača.

Obrázok 1-2

V prípade podozrivého správania sa počítača kontaktujte prosím Oddelenie technickej podpory.

Kontaktujte nás

02/322 44 444 (pracovné dni 8:00-18:30)