[KB2711] ESET Mobile Security for Android – často kladené otázky (7.x – 8.x)

Problém

Riešenie

ČASTÉ OTÁZKY

  1. Ako si nainštalujem ESET Mobile Security for Android?
    Prečítajte si článok, ako stiahnuť a nainštalovať ESET Mobile Security for Android.
  1. Ako postupovať, ak chcem začať používať aplikáciu ESET Mobile Security for Android?
    Navštívte našu interaktívnu stránku, ktorá vám pomôže so stiahnutím, s inštaláciou, aktiváciou a nastavením produktu ESET Mobile Security for Android.
  1. Kde si môžem stiahnuť ESET Mobile Security for Android?
  1. Mám platnú licenciu na staršiu verziu produktu ESET Mobile Security for Android. Môžem zadarmo prejsť na najnovšiu verziu?
    Áno. Používatelia s platnou licenciou na ESET Mobile Security for Android môžu bezplatne prejsť na najnovšiu verziu produktu. Postupujte podľa pokynov v oznámení o aktualizácii vo vašom zariadení. Prečítajte si, ako môžete prejsť na najnovšiu verziu produktu ESET Mobile Security for Android.
  1. Mám licenciu určenú pre viacero zariadení (ESET Family Security Pack). Môžem si nainštalovať aplikáciu ESET Mobile Security stiahnutú cez Amazon.com alebo Google Play?
    Áno, ESET Mobile Security si môžete stiahnuť a následne aktivovať pomocou svojho prihlasovacieho mena a hesla vydaného spoločnosťou ESET. Ak máte prihlasovacie meno a heslo, bude potrebné ich skonvertovať na licenčný kľúč.
  1. Je nejaký rozdiel vo funkciách medzi verziami produktu ESET Mobile Security stiahnutými cez Google Play, Amazon Appstore a stránku spoločnosti ESET?
    Väčšina funkcií aplikácie je k dispozícii bez ohľadu na to, u ktorého predajcu si ju kúpite. Jediné rozdiely medzi verziami produktu ESET Mobile Security od rôznych predajcov sú tieto:
  • verzia stiahnutá z Obchodu Google Play ponúka navyše možnosť odosielať priateľom promo kódy,
  • čísla verzií sa môžu u jednotlivých predajcov líšiť.
  1. Ako aktivujem prémiové funkcie v produkte ESET Mobile Security for Android?
    Prečítajte si článok o aktivácii prémiových funkcií v produkte ESET Mobile Security.
  1. Do koľkých zariadení môžem nainštalovať ESET Mobile Security?
    Ak ste si ESET Mobile Security zakúpili cez Google Play alebo Amazon Appstore, aplikáciu ESET Mobile Security alebo ESET Smart TV Security môžete nainštalovať až na piatich rôznych zariadeniach pomocou rovnakého e‑mailového účtu.
  1. Môžem nainštalovať ESET Mobile Security for Android do rootovaného zariadenia?
    ESET Mobile Security for Android môžete nainštalovať aj do rootovaného zariadenia. Spoločnosť ESET však neodporúča takéto zariadenia používať. Zákazníci, ktorí majú aplikáciu ESET Mobile Security for Android nainštalovanú v rootovaných zariadeniach, navyše nemusia mať nárok na technickú podporu.
  1. Aké systémové požiadavky musí moje mobilné zariadenie spĺňať, aby na ňom fungovala aplikácia ESET Mobile Security for Android?
  • Aplikácia ESET Mobile Security for Android je kompatibilná so všetkými verejne dostupnými verziami operačného systému Android od verzie 5.
  • Na správne fungovanie aplikácie ESET Mobile Security sú potrebné služby Google Play.
  • Aplikácia ESET Mobile Security nie je podporovaná na zariadeniach bez služieb Google Play, ako sú napríklad niektoré zariadenia Huawei.
  • Funkcia Anti‑Phishing sa integruje s najbežnejšími internetovými prehliadačmi, ktoré sú dostupné pre operačný systém Android. V zásade je antiphishingová ochrana k dispozícii pre všetky štandardné prehliadače, ktoré sú na zariadeniach s Androidom vopred nainštalované výrobcom.
  1. Je aplikácia ESET Mobile Security for Android kompatibilná s mojím tabletom? Funguje aj na Kindle Fire?
    Všetky súčasti a funkcie aplikácie ESET Mobile Security for Android sú kompatibilné s tabletmi s operačným systémom Android 5 a novšími verziami. Funkcie Anti‑Theft a Filter hovorov nie sú dostupné na tabletoch, ktoré nepodporujú volanie a SMS/MMS správy.

    Najnovšia verzia produktu ESET Mobile Security for Android nie je na zariadení Kindle Fire (prvá generácia) podporovaná. Zistite, či môžete ESET Mobile Security for Android nainštalovať na tablet.
  1. Prečo nie je v mojej verzii produktu ESET Mobile Security for Android dostupná ochrana SIM karty?
    Ochrana SIM karty nie je dostupná na niektorých mobilných zariadeniach CDMA a WCDMA. Nedostupnosť tejto funkcie však pre vaše mobilné zariadenie nepredstavuje bezpečnostné riziko.
  1. Čo je Ochrana platieb v produkte ESET Mobile Security for Android?
    Ochrana platieb je prémiová funkcia, ktorá ponúka dodatočné zabezpečenie bankových a platobných aplikácií pred pokročilým phishingom a inými útokmi. Podrobnejšie informácie o ochrane platieb nájdete na stránkach Online pomocníka.
  1. Ako zabrániť deaktivovaniu aplikácie ESET Mobile Security for Android na zariadeniach Huawei a Xiaomi s MIUI ROM?
    Ťuknite na NastaveniaPokročilé nastaveniaSprávca batérieChránené aplikácie a nastavte ESET Mobile Security ako chránenú aplikáciu.
  1. Ako získam aktualizácie aplikácie ESET Mobile Security for Android?
    Ak ste si aplikáciu kúpili cez Google Play alebo Amazon Appstore, z týchto zdrojov sa budú automaticky sťahovať aj dostupné aktualizácie detekčného jadra a modulov. Existujú dva dôležité typy aktualizácií aplikácie ESET Mobile Security for Android:

Všetky aktualizácie aplikácie ESET Mobile Security for Android sa sťahujú cez mobilný internet. Náklady spojené so sťahovaním aktualizácií modulov (napríklad poplatky za prenos dát alebo roaming) znášate vy.

  1. Kúpil/-a som si ESET Mobile Security for Android zo stránky ESET.sk. Môžem používať verziu z Obchodu Google Play alebo Amazon Appstore?
    Áno, ak chcete prejsť na verziu z Obchodu Google Play alebo Amazon Appstore, stiahnite si aplikáciu ESET Mobile Security z niektorej z týchto služieb a nainštalujte ju namiesto aktuálne používanej verzie.

Aplikáciu ESET Mobile Security for Android si môžete tiež stiahnuť cez Google Play alebo Amazon Appstore a aktivovať ju pomocou licencie zakúpenej cez ESET.sk.

  1. Kúpil/-a som si ESET Mobile Security for Android cez Google Play, ale produkt sa nedá aktivovať. Čo mám robiť?
    Ak aktivácia produktu ESET Mobile Security z Obchodu Google Play zlyhala, na jej dokončenie budete potrebovať číslo objednávky uvedené v transakčnom e‑maile, ktorý ste dostali z Peňaženky Google, a e‑mailovú adresu, cez ktorú ste nákup uskutočnili.
  1. Aké formy technickej podpory sú dostupné pre ESET Mobile Security for Android?
    Všetky verzie aplikácie ESET Mobile Security for Android umožňujú prístup k online pomocníkovi priamo z produktu. Ak ťuknete na otáznik (?) v hornej časti ktoréhokoľvek modulu, zobrazí sa pomocník pre daný modul. Pomocník obsahuje podrobný opis vlastností a funkcií daného modulu.

Ak potrebujete ďalšiu pomoc, v hlavnom menu aplikácie ESET Mobile Security for Android ťuknite na Menu a potom na možnosť Technická podpora. Z tejto časti máte prístup k Databáze znalostí spoločnosti ESET, ako aj k formuláru, prostredníctvom ktorého môžete zaslať svoj problém priamo technickej podpore spoločnosti ESET.

  1. Existuje skúšobná verzia produktu ESET Mobile Security for Android?
    Ak chcete vyskúšať prémiové funkcie produktu ESET Mobile Security, môžete si predplatiť premium verziu na prvých 30 dní zadarmo. Počas tohto obdobia môžete predplatné kedykoľvek zrušiť. Okrem toho je k dispozícii bezplatná verzia softvéru. Ktorú verziu produktu ESET Mobile Security for Android mám nainštalovanú – bezplatnú alebo premium verziu?
  1. Ako obnovím heslo k účtu ESET HOME?
    Zistite, ako obnoviť bezpečnostné heslo pre ESET Mobile Security for Android.
  1. Čo všetko sa odstráni pri vzdialenom vymazaní dát?
    Po aktivovaní funkcie Vzdialené vymazanie budú z telefónu odstránené všetky kontakty, správy, e‑maily, nainštalované aplikácie vrátane ich vyrovnávacej pamäte, lokálne kalendáre, profil používateľa, história prehliadania, záložky prehliadača systému Android, účet Google a obsah SD karty.
  1. Prečo nie je k dispozícii bezpečnostné riešenie ESET aj pre Windows Phone a Apple iOS (iPhone, iPad, iPod Touch)?
    Operačné systémy Windows Phone a Apple iOS sú uzavreté platformy s vlastnými obchodmi s aplikáciami. Jediný spôsob inštalácie softvéru do zariadenia je prostredníctvom týchto obchodov. Vydavatelia overujú každú aplikáciu a ručia za to, že neobsahuje žiadny malvér. Aplikácie z týchto obchodov nemôžu kontrolovať a odstraňovať iné programy. Okrem toho každá aplikácia beží vo vlastnom izolovanom priestore – v sandboxe, takže aj keby sa do zariadenia spolu s aplikáciou dostal nejaký malvér, nemohol by sa nainštalovať a rozšíriť do iných programov.
  1. Môžem používať ESET Mobile Security for Android na zariadení s funkciou Dual SIM?
    ESET Mobile Security for Android funguje aj na zariadeniach s dvoma SIM kartami, avšak funkcia Anti‑Theft nie je na takýchto zariadeniach podporovaná.
  1. Ako vypnem zasielanie špeciálnych ponúk a noviniek od spoločnosti ESET?
    Túto možnosť nájdete v aplikácii ESET Mobile Security po ťuknutí na MenuNastavenia Špeciálne ponuky.
  1. Čo sa stane, ak bezpečnostný produkt deteguje potenciálne nechcenú alebo nebezpečnú aplikáciu?
    Ak sa pokúsite nainštalovať do zariadenia potenciálne nechcenú alebo nebezpečnú aplikáciu, ESET Mobile Security vás na to upozorní. Danú aplikáciu môžete odinštalovať ťuknutím na Odstrániť alebo ju presuňte do karantény ťuknutím na Menuv pravom hornom rohu a zvolením možnosti Karanténa. Ďalšie možnosti a podrobné informácie o hrozbe sa zobrazia po ťuknutí na Viac informácií. Ak je aplikácia dôveryhodná, môžete sa rozhodnúť upozornenie ignorovať a aplikáciu povoliť ťuknutím na ikonu Menu v pravom hornom rohu a zvolením možnosti Ignorovať.
  1. Ako vypnem trvalé zobrazovanie notifikácií? 
    Ťuknite na Menu→ Nastavenia → Trvalé zobrazenie notifikácie
    Používatelia systému Android 8: ťuknite a podržte oznámenie aplikácie ESET Mobile Security „Ste chránený“ v paneli oznámení zariadenia a následne ťuknite na prepínacie tlačidlo vedľa možnosti Trvalé zobrazenie notifikácie. Ťuknite na Hotovo.
  1. Čo je Adware Detector?
    Adware Detector je nová funkcia v produkte ESET Mobile Security, ktorá monitoruje podozrivé aplikácie zobrazujúce automaticky otvárané reklamy, aj keď aplikáciu práve nepoužívate. Prečítajte si viac o tom, ako používať Adware Detector.
  1. Čo je Strážca siete?
    Strážca siete je diagnostický nástroj, ktorý poskytuje informácie o zabezpečení routera. Zobrazuje tiež zoznam zariadení pripojených k vašej sieti.

    Viac informácií nájdete v článku s častými otázkami o Strážcovi siete.

  2. Ako prenesiem ESET Mobile Security for Android zo starého telefónu do nového?
    Stiahnite si a nainštalujte aplikáciu ESET Mobile Security for Android na nové zariadenie a pridajte svoj licenčný kľúč. Svoje licencie môžete spravovať na portáli ESET HOME.

  3. V súvislosti s mobilnou aplikáciou ESET nainštalovanou na operačnom systéme Android 13 zo súboru .apk sa mi zobrazilo upozornenie o obmedzenom prístupe k nastaveniam. Čo mám robiť?
    Prečítajte si viac o obmedzeniach na operačnom systéme Android 13.

Známe problémy v aplikácii ESET Mobile Security

V súčasnosti nie sú známe žiadne problémy s aplikáciou ESET Mobile Security for Android.


Zásady ochrany osobných údajov pre povolenia aplikácie

Spoločnosť ESET nepoužíva povolenia na prístup k údajom na to, aby vaše súkromné dáta ukladala alebo využívala na marketingové účely. Aby mohla aplikácia ESET Mobile Security for Android chrániť vaše osobné informácie a dáta na vašom zariadení s Androidom, musí mať prístup ku konkrétnym funkciám zariadenia a v niektorých prípadoch mať nad nimi aj kontrolu. Podrobné vysvetlenie toho, na čo jednotlivé povolenia slúžia, nájdete v tabuľke nižšie.

Nastavenie povolení pre Android 6 (Marshmallow)

Ak sa vám pri nastavovaní povolení v aplikácii ESET pre Android zobrazí upozornenie na prekrytie obrazovky inou aplikáciou, prečítajte si náš článok Databázy znalostí.

Ak si chcete pozrieť, aké povolenia ste udelili aplikácii ESET Mobile Security for Android pri inštalácii, postupujte podľa týchto krokov:

  1. V zariadení ťuknite na Nastavenia (v niektorých prípadoch na Menu → Nastavenia) → Aplikácie (alebo Spravovať aplikácie).
  1. Ťuknutím na ESET Mobile Security zobrazíte povolenia pre túto aplikáciu.

Aby Anti‑Phishing fungoval správne a chránil vás pred nebezpečnými webovými stránkami, musíte povoliť Zjednodušenie ovládania.


Povolenia pre Android 6 a novšie verzie

ESET Mobile Security používa dynamické povolenia pre Android 6 a novšie verzie. Pri prvom použití funkcií aplikácie, ktoré si vyžadujú tieto povolenia, vás aplikácia požiada o ich udelenie.

Funkcia aplikácie Povolenie pre aplikáciu Použitie v rámci aplikácie ESET Mobile Security & Antivirus
Inštalácia Prístup k informáciám o telefóne

Umožňuje prepojiť licenciu s jedinečným identifikátorom zariadenia na aktiváciu produktu.

Čítanie súborov

Umožňuje aplikácii pristupovať k vašim súborom a vyhľadávať hrozby s cieľom chrániť vaše zariadenie.

Antivírus Čítanie súborov

Umožňuje aplikácii pristupovať k vašim súborom a vyhľadávať hrozby s cieľom chrániť vaše zariadenie.

Filter hovorov Prístup k hovorom

Umožňuje aplikácii blokovať neželané hovory.

Anti‑Phishing Monitorovanie činnosti

Umožňuje bezpečnostnému produktu upozorniť vás na interakciu s aplikáciami.

Prístup k obsahu okna

Umožňuje aplikácii kontrolovať obsah okien, s ktorými pracujete.

Anti‑Theft: webová kontrola Poloha

Umožňuje aplikácii prístup k polohe zariadenia pre prípad, že bude zariadenie označené ako stratené.

Prístup k fotoaparátu

Umožňuje aplikácii snímať fotografie v prípade krádeže zariadenia.

Anti‑Theft: ochrana SIM karty Prístup k informáciám o telefóne

Umožňuje aplikácii detegovať vybratie SIM karty z telefónu.

Odosielanie správ

Umožňuje aplikácii upozorniť vaše dôveryhodné kontakty na chýbajúcu dôveryhodnú SIM kartu.

Prístup ku kontaktom

Umožňuje aplikácii vybrať kontakt z telefónu.

Zobrazovanie nad inými aplikáciami  

Umožňuje funkcii Anti‑Theft uzamknúť zariadenie v prípade jeho krádeže. (Ak si stiahnete ESET Mobile Security z Obchodu Google Play, toto povolenie bude predvolene zapnuté.)

Nastavenie povolení pre Android 6 (Marshmallow)

Ak sa vám pri nastavovaní povolení v aplikácii ESET pre Android zobrazí upozornenie na prekrytie obrazovky inou aplikáciou, prečítajte si náš článok Databázy znalostí.

Pozrite si povolenia pre Android 5

Povolenie pre aplikáciu Popis v Obchode Google Play Použitie v rámci aplikácie ESET Mobile Security & Antivirus
Nákupy v aplikácii

Nakupovanie v rámci aplikácie

Umožňuje používateľovi prejsť z bezplatnej verzie aplikácie na premium verziu.

História zariadenia a aplikácií Prístup k informáciám o aktivite na zariadení, o spustených aplikáciách, histórii prehliadania a webových záložkách
  • Umožňuje aplikácii prístup k histórii a záložkám internetového prehliadača, aby po tom, čo zariadenie označíte ako stratené a odošlete príkaz na vzdialené vymazanie dát, mohla aplikácia tieto údaje zo zariadenia odstrániť.
  • Funkcia Anti‑Phishing analyzuje URL adresy vo vašej histórii prehliadania, aby zistila, či sú bezpečné, a aby vás chránila pred škodlivými webovými stránkami, ktoré sa pokúšajú neoprávnene získať vaše citlivé údaje.
Identita Prístup k účtom na zariadení a informáciám z profilu
  • Umožňuje aplikácii prístup k základným používateľským údajom, aby ste sa mohli prihlásiť do svojich účtov.
  • Umožňuje aplikácii, aby po použití príkazu na vzdialené vymazanie dát mohla z vášho zariadenia, ktoré ste označili ako stratené, odstrániť všetky osobné účty.
Kalendár Prístup k údajom kalendára

Umožňuje aplikácii prístup ku kalendáru, aby po použití príkazu na vymazanie dát mohla príslušné údaje z vášho zariadenia odstrániť.

Kontakty Prístup k informáciám o kontaktoch

Umožňuje aplikácii pridávať kontakty zo zoznamu kontaktov.

Poloha Prístup k polohe zariadenia

Umožňuje aplikácii zistiť polohu zariadenia, keď si ju vyžiadate z autorizovaného zariadenia alebo webového portálu ESET HOME po tom, čo ste zariadenie označili ako stratené.

Telefón Prístup k telefónu a histórii hovorov (môžu sa účtovať poplatky)

Funkcie Filter hovorov, Blokovanie skupiny a Blokovanie posledného volajúceho vyžadujú prístup k nastaveniam telefónu, aby mohla aplikácia blokovať hovory prichádzajúce od vami určených kontaktov a aby mohla meniť nastavenia zvuku, konkrétne úroveň hlasitosti, pri použití príkazu na spustenie sirény.

Fotky/médiá/súbory

Prístup k súborom uloženým na zariadení, napr. obrázkom, videám a zvukovým nahrávkam; prístup k externému úložisku

Umožňuje aplikácii ESET Mobile Security pristupovať k vašim súborom a vyhľadávať hrozby s cieľom chrániť vaše zariadenie. Umožňuje tiež, aby po použití príkazu na vymazanie dát mohla aplikácia odstrániť súbory na zariadení v prípade jeho krádeže.

Fotoaparát Prístup k fotoaparátu zariadenia

Umožňuje aplikácii snímať fotografie v prípade krádeže zariadenia.

Informácie o pripojení Wi‑Fi

Prístup k informáciám o pripojení Wi‑Fi, používaní Wi‑Fi a názvoch zariadení pripojených na Wi‑Fi

Umožňuje aplikácii zistiť, či je vaše zariadenie pripojené k internetu, keď naň posielate SMS príkazy ochrany Anti‑Theft (príkaz na uzamknutie zariadenia, zistenie polohy, vymazanie dát a spustenie sirény). Takisto umožňuje zariadeniu aktualizovať detekčné jadro.
Identifikátor zariadenia a informácie o hovoroch Prístup k vášmu telefónnemu číslu a identifikátorom zariadenia, k informáciám o hovoroch a k číslu volanému v rámci hovoru
  • Umožňuje aplikácii použiť jedinečný identifikátor zariadenia pri (opätovnom) pripájaní zariadenia k účtu ESET HOME.
  • Funkcie Filter hovorov, Blokovanie skupiny a Blokovanie posledného volajúceho vyžadujú prístup k nastaveniam telefónu, aby mohla aplikácia blokovať hovory prichádzajúce od vami určených kontaktov a aby mohla meniť nastavenia zvuku, konkrétne úroveň hlasitosti, pri použití príkazu na spustenie sirény.

Kontaktujte nás

02/322 44 444 (pracovné dni 8:00-18:30)