Kontrolný zoznam pre troubleshooting Mirroru
Problém
- Problémy pri troubleshootingu Mirroru ESET Remote Administrator Server
- Aktualizácia zlyhá alebo skončí s varovaním
- Chyba AUTHORIZATION_FAILED (0x2001)
- Klientské stanice nemôžu prijímať aktualizácie z Mirroru ESET Remote Administrator Server
- Konflikt medzi službou ESET RA HTTP Server a službou ESET HTTP Server
Riešenie
Prejdite si nasledovný kontrolný zoznam pre troubleshooting vášho problému. Ak problém pretrváva aj po ukončení časti I a II, prejdite na časť III.
I.Kontrolný zoznam pre klientské stanice
- Vymažte aktualizačnú pamäť a vyskúšajte aktualizáciu znovu.
- Overte, či sú klientské stanice schopné pristupovať na mirror (http://servername:2221/update.ver):
- Nastavte klientov aby pristupovali na aktualizačný mirror server v ESET Remote Administrator (5.x).
- Ak je mirror stále nedostupný, skontrolujte či Windows Firewall, prípadne iný firewall, umožňuje TCP cez port 2221.
- Skontrolujte spojenie z klientskej stanice na server pomocou Telnetu:
telnet SERVERNAME:2221
II. Kontrolný zoznam pre server
-
Overte, či sú aktualizačné nastavenia v ESET Remote Administrator Console nakonfigurované správne:
a. Nastavte mirror server v ESET Remote Administrator.
b. Vymažte aktualizačnú pamäť a vyskúšajte aktualizáciu znovu. -
Skontrolujte, či Windows Firewall umožňuje TCP cez port 2221:
a. Kliknite na Start > Administrative Tools > Windows Firewall with Advanced Security.
b. Kliknite na Inbound rules > New Rule.
c. Zvoľte Port a kliknite na Next.
d. Zvoľte TCP > Specific local ports a zadajte 2221-2224 do prázdneho poľa. Kliknite na Next. Zvoľte Allow the connection and click Next.
e. Odškrtnite okienko pri možnosti Public a kliknite na Next.
f. Zadajte názov pravidla do poľa Name a kliknite na Finish. -
Zmažte priečinok mirror zo systému a nechajte ESET Remote Administrator aby ho znovu vytvoril pomocou aktualizácie:
-
Uistite sa, že je možnosť Show hidden files, folders and drives povolená:
- Kliknite na Start > Control Panel > Folder Options.
- Kliknite na záložku View, zvoľte možnosť Show hidden files, folders and drives a kliknite na OK.
-
Prejdite do zložky Mirror, pravým klikom na túto zložku zvoľte možnosť Delete. Kliknite na Yes pre potvrdenie.
- Otvorte ESET Remote Administrator Console a kliknite na Tools > Server Options.
- Kliknite na záložku Updates, zaškrtnite možnosť Clear update cache a kliknite na Update Now. Ak ste vyzvaní, kliknite na Yes pre potvrdenie.
-
Uistite sa, že je možnosť Show hidden files, folders and drives povolená:
-
Overte si, či je služba ESET RA HTTP Server nastavená na manual a používateľ ako Network Service account:
- Kliknite na Start, zadajte services.msc do vyhľadávacieho poľa a stlačte Enter.
- Vyhľadajte ESET RA HTTP Server v časti Name.
- Overte si, či je v záložke Startup Type možnosť manual.
- Overte, či je v riadku Log On As možnosť Network Service.
-
Overte si, či je služba ESET Remote Administrator spustená a/alebo môže byť úspešne reštartovaná.
Ak nie: -
Overte, či existuje priečinok mirror na vašom systéme:
-
Uistite sa, že je možnosť Show hidden files, folders and drives povolená:
- Kliknite na Start > Control Panel > Folder Options.
- Kliknite na záložku View, zvoľte možnosť Show hidden files, folders and drives a kliknite na OK.
-
Prejdite do priečinka mirror:
-
Uistite sa, že je možnosť Show hidden files, folders and drives povolená:
-
Overte cestu k mirroru. Ak je v neštandardnej zložke, nastavte štandardnú cestu k mirror\:
- Otvorte Eset Remote Administrator Console a kliknite na Tools > Configuration Editor.
- Otvorte vetvu Remote Administrator > ERA Server > Settings > Mirror a zvoľte možnosť Mirror folder.
- Ak je v poli Value iná hodnota ako mirror\, nahraďte ju možnosťou mirror\.
- Uložte zmeny a zatvorte ESET Configuration Editor.
- Kliknite na Tools > Server Options a následne v záložke Update kliknite na Update Now.
-
Overte si, či je zložka mirror aktuálna:
-
Uistite sa, že je možnosť Show hidden files, folders and drives povolená:
- Kliknite na Start > Control Panel > Folder Options.
- Kliknite na záložku View, zvoľte možnosť Show hidden files, folders and drives a kliknite na OK.
- Prejdite do priečinku Mirror na vašom systéme, dvojklikom ju otvorte a potom pomocou textového editoru otvorte súbor update.verfile.
- Vyhľadajte dátum v európskom formáte (rok/mesiac/deň, napríklad 20141108). Verzia vírusovej databázy by mala byť zobrazená vedľa dátumu, môžete ju porovnať s poslednou verziou vírusovej databázy.
-
Uistite sa, že je možnosť Show hidden files, folders and drives povolená:
-
Zmažte obsah zložky Windows Temp a/alebo overte oprávnenia:
- Prejdite do C:\Windows\Temp.
- Overte si, či má používateľ "Full Control" dvojklikom na zložku Temp a kliknutím na Properties > Security.
-
Po overení oprávnení zmažte obsah priečinka Temp.
III. Pred odoslaním prípadu
Ak problémy stále pretrvávajú a chcete odoslať prípad, môžete urýchliť čas našej odpovede tým, že pripravíte SysInspector log a konfiguráciu vo formáte .xml:
-
Vytvorte SysInspector log:
- Stiahnite ESET SysInspector.
- Kliknite na Stiahnúť pri vašej požadovanej verzii. Pri výzve na uloženie/spustenie kliknite na Uložiť a uložte tento súbor na plochu.
- Dvojkliknite na ikonu ESET SysInspector na vašej ploche a kliknite na Spustiť.
- Kliknite na Súhlasím. Po skončení analýzy sa otvorí okno ESET SysInspector.
-
Kliknite na Súbor > Uložiť protokol. Kliknite Áno pre potvrdenie a uložte protokol na vašu plochu.
- Priložte tento súbor k odpovedi pre ESET Technickú podporu. Skontrolujeme tento protokol a v najkratšom možnom čase vám odpovieme s odporúčaným postupom na základe našich zistení.
-
Exportujte konfiguráciu v súbore .xml pomocou krokov v článku nižšie:
Ako exportujem konfiguračný .xml súbor pre Zákaznícku podporu spoločnosti ESET? (produkty Endpoint) - Priložte tento súbor k odpovedi pre ESET Technickú podporu. Skontrolujeme túto konfiguráciul a v najkratšom možnom čase vám odpovieme s odporúčaným postupom na základe našich zistení.
Súvisiace články:
ESET Remote Administrator a chyby vzdialenej inštalácie a odinštalácie
Požiadavky Push inštalácie ESET Remote Administrator a kontrolný zoznam
Inštalácia a nastavenie ESET Remote Administrator Console (ERAC) - Často kladené otázky (FAQ)