[KB405] ESET Online Scanner – často kladené otázky

Riešenie

  1. Aké sú systémové požiadavky na spustenie nástroja ESET Online Scanner?
    Navštívte stránku produktu ESET Online Scanner. V tomto článku databázy znalostí nájdete ilustrovaný návod, ako nainštalovať a spustiť ESET Online Scanner.

  2. Ako dlho trvá spustenie nástroja ESET Online Scanner?
    ESET Online Scanner stiahne najnovšie aktualizácie modulov pre detekčné jadro, aby bola zaistená detekcia aj tých najnovších hrozieb. V prípade širokopásmového pripojenia by stiahnutie nemalo trvať dlhšie ako pár minút.

  3. Ktoré webové prehliadače sú kompatibilné s nástrojom ESET Online Scanner?
    ESET Online Scanner je nezávislý od prehliadača.

  4. Potrebujem na spustenie nástroja ESET Online Scanner internetové pripojenie?
    Prístup na internet je potrebný na stiahnutie aktualizácií modulov pre detekčné jadro. Ak sa pokúsite spustiť ESET Online Scanner bez internetového pripojenia, zobrazí sa chybové hlásenie „Neúspešné stiahnutie aktualizácie modulov“. ESET Online Scanner podporuje offline režim, takže po úvodnej aktualizácii modulov ho možno spúšťať aj bez prístupu na internet za predpokladu, že ste nezvolili možnosť odstrániť dáta aplikácie po jej ukončení.

  5. Prečo ESET Online Scanner beží na mojom počítači tak pomaly?
    Ak máte na počítači spustený iný antivírusový, antispyvérový alebo antimalvérový program, môže dôjsť k narúšaniu priebehu kontroly a zníženiu výkonu aplikácie ESET Online Scanner. Pred spustením kontroly v nástroji ESET Online Scanner môžete dočasne vypnúť ochranu ostatných bezpečnostných programov, nezabudnite ich však po použití nástroja ESET Online Scanner opäť zapnúť.

  6. Aký je rozdiel medzi nástrojom ESET Online Scanner a ostatnými bezpečnostnými produktmi ESET?
    ESET Online Scanner je program, ktorý dokáže vykonávať pravidelné kontroly a odstrániť nájdený malvér, ale neposkytuje nepretržitú ochranu pred napadnutím škodlivým kódom. Ostatné bezpečnostné produkty ESET predstavujú pokročilé riešenia so širokými možnosťami nastavenia ponúkajúce viacero vrstiev ochrany, ktoré predchádzajú nákaze počítača.

  7. Ako odinštalovať komponenty nástroja ESET Online Scanner z počítača?
    Po každej kontrole je možné odstrániť súbory a komponenty aplikácie ESET Online Scanner. Označte možnosť Po zatvorení odstrániť dáta aplikácie, aby sa ESET Online Scanner automaticky odinštaloval po kliknutí na tlačidlo Odoslať a zavrieť. Ak však boli nejaké súbory umiestnené do karantény, priečinky vytvorené aplikáciou ESET Online Scanner nebudú odstránené.

    Manuálne odinštalovanie: Odstráňte priečinok esetonlinescanner z nasledujúceho umiestnenia: C:\Users\username\AppData\Local\ESET\ESETOnlineScanner\

  8. Obsahuje ESET Online Scanner technológiu proti rootkitom?
    Áno, ESET Online Scanner obsahuje Anti‑Stealth, známu technológiu spoločnosti ESET na ochranu pred rootkitmi, ktorá sa používa aj v iných produktoch ESET. Ak chcete získať skúšobnú verziu bezpečnostných produktov ESET s plnými funkciami na 30 dní zdarma, navštívte našu stránku.

  9. Používa ESET Online Scanner technológiu ESET LiveGrid?
    Nie, náš systém spätnej väzby iba zhromažďuje údaje o nájdených hrozbách.

  10. Prečo sa infikované súbory po kontrole umiestnia do karantény?
    Všetky nájdene hrozby a infikované súbory sa automaticky presúvajú do karantény. Súbory v karanténe už nepredstavujú hrozbu pre váš počítač, pretože sú spoľahlivo izolované od všetkých častí operačného systému. Môžete si vybrať, či chcete vybrané súbory z karantény obnoviť alebo ich vymazať.

    Obnovenie súborov z karantény

    Súbor z karantény obnovujte len vtedy, ak máte istotu, že nejde o malvér ani infikovaný súbor.

  11. Môžem obnoviť súbory, ktoré ESET Online Scanner umiestnil do karantény?
    Áno, ilustrované pokyny nájdete v nasledujúcom článku: Ako obnoviť súbory, ktoré ESET Online Scanner presunul do karantény?

  12. Ktoré možnosti v ESET Online Scanner možno nájsť aj v iných bezpečnostných produktoch ESET?
    ESET Online Scanner vykonáva kontrolu s nasledujúcimi parametrami: /boots, /arch, /sfx, /rtp, /adv-heur, /adware, /suspicious, /unsafe a voliteľne /unwanted.

  13. Funguje ESET Online Scanner na 32 aj 64‑bitovej verzii systému Microsoft Windows?
    Áno, ESET Online Scanner funguje na 32/64‑bitových (AMD64 a EMT64) verziách operačného systému Microsoft Windows.

  14. Čo sú potenciálne nechcené/nebezpečné aplikácie?
    Viac informácií o potenciálne nechcených aplikáciách nájdete v slovníku pojmov.

  15. Ako si prezriem protokol vytvorený programom ESET Online Scanner?
    ESET Online Scanner po dokončení kontroly uloží záznamy do súboru protokolu, ktorý si môžete prezrieť alebo poslať do spoločnosti ESET na ďalšiu analýzu. Ak si chcete výsledky kontroly uložiť, kliknite na možnosť Uložiť protokol kontroly a vyberte umiestnenie, do ktorého má byť súbor uložený. Ak si chcete prezrieť informácie o kontrole, môžete kliknúť na možnosť Zobraziť podrobnosti kontroly. Na prezeranie protokolu po zatvorení aplikácie ESET Online Scanner je potrebné mať v Prieskumníkovi systému Windows zapnuté nastavenie Zobraziť skryté súbory a priečinky. Pri opätovnom spustení kontroly sa nové záznamy pridajú do existujúceho súboru protokolu. Cesta k súboru protokolu je nasledovná: C:\Users\username\AppData\Local\Temp\log.txt

  16. Môžem si vybrať ciele kontroly?
    Áno, môžete použiť vlastnú kontrolu a vybrať cieľové súbory, ktoré sa majú skontrolovať. Viac informácií nájdete v nasledujúcom článku: Inštalácia a spustenie nástroja ESET Online Scanner.

  17. Prečo sa ESET Online Scanner na systéme Windows 7 neaktualizuje na najnovšiu verziu?
    Ide o známy problém na operačnom systéme Windows 7, ktorý bude vyriešený v nasledujúcej verzii nástroja ESET Online Scanner.

Kontaktujte nás

02/322 44 444 (pracovné dni 8:00-18:30)