[KB5711] Označenie zariadenia na portáli ESET Anti‑Theft za stratené alebo ukradnuté a jeho nájdenie

Problém

Riešenie

Začíname s funkciou Anti‑Theft: krok 3 zo 4 ← Optimalizácia | Riešenie problémov

Označenie zariadenia za stratené na online portáli ESET Anti‑Theft

  1. Prihláste sa do svojho online účtu ESET HOME.

  2. Kliknite na Anti‑Theft.

Obrázok 1-1
  1. Kliknite na zariadenie, ktoré je stratené.
Obrázok 1-2
  1. Kliknite na tlačidlo Moje zariadenie je stratené.
Obrázok 1-3
  1. Zobrazí sa potvrdzovacia správa. Prečítajte si uvedené informácie a kliknite na Označiť ako stratené.

    Obrázok 1-4

    Keď je zariadenie označené ako stratené, aktivujú sa tieto funkcie ESET Anti‑Theft:

    • Odošle sa e‑mailové oznámenie s informáciou, že stav zariadenia bol zmenený na Stratené.
    • Keď sa stratené zariadenie pripojí na internet, produkt ESET, ktorý je v ňom nainštalovaný, začne v pravidelných intervaloch zaznamenávať informácie zo zariadenia. Tieto údaje si môžete pozrieť na karte Aktivita na portáli Anti‑Theft, do ktorého viete prejsť zo svojho účtu ESET HOME.
    • Keď sa stratené zariadenie pripojí na internet, automaticky sa otvorí fantómový účet (pričom vaše skutočné používateľské účty zostanú skryté). Stratené zariadenie sa automaticky reštartuje a do troch minút od pripojenia na internet sa otvorí fantómový účet. Takisto sa budú zhromažďovať údaje o polohe zariadenia, ktoré sa následne odosielajú do vášho účtu ESET HOME.
Obrázok 1-5
  1. Dôrazne odporúčame podniknúť nasledujúce kroky na minimalizovanie potenciálnych škôd spôsobených zločincami:

    • Ohláste stratu alebo krádež zariadenia polícii s podrobným popisom vášho zariadenia vrátane výrobcu, farby a sériového čísla.
    • Informácie z účtu ESET HOME (napríklad všetky snímky zachytené zabudovanou kamerou) zdieľajte len s políciou.
    • Zmeňte si heslo k svojmu e‑mailovému účtu.
    • Zmeňte si heslo k internet bankingu a skontrolujte svoje bankové účty, či nedošlo k podozrivým transakciám.
    • Zmeňte si heslá ku všetkým účtom na sociálnych sieťach.

Označenie strateného zariadenia za nájdené na portáli ESET Anti‑Theft

Neodstraňujte svoje zariadenie z portálu Anti‑Theft v účte ESET HOME

Ak ste zariadenie označili ako stratené, neodstraňujte ho z účtu ESET HOME. Ak ste tak už urobili, kontaktujte technickú podporu spoločnosti ESET, ktorá vám pomôže obnoviť vaše zariadenie.

Ak ste na portáli ESET Anti‑Theft označili zariadenie ako stratené a potom ste ho našli, je dôležité, aby ste jeho stav zmenili správnym spôsobom. Ak ste z portálu ESET Anti‑Theft dostali oznámenie o podozrivej aktivite, označte svoje zariadenie ako Nie je stratené.

Obrázok 2-1
  1. Kliknite na zariadenie, ktoré chcete označiť ako nájdené.
Obrázok 2-2
  1. Kliknite na Označené ako Stratené → Mám späť svoje zariadenie
Obrázok 2-3
  1. Kliknutím na tlačidlo Mám späť svoje zariadenie potvrďte, že zariadenie už nie je stratené. Zariadenie sa reštartuje a váš bežný používateľský účet bude znovu dostupný.
Obrázok 2-4

Zariadenie na portáli ESET Anti‑Theft nie je možné označiť ako nájdené

V niektorých prípadoch nie je možné zariadenie označiť ako nájdené pomocou štandardnej metódy.

Na zariadení môže byť prihlásený fantómový účet (používateľský účet vytvorený produktom ESET na ochranu vašich informácií). V takom prípade nebudete mať prístup k svojmu bežnému účtu, kým zariadenie nebude označené ako nájdené. Postupujte podľa a počkajte 20 minút, kým sa zariadenie reštartuje. Ak sa zariadenie nereštartuje automaticky, znova ho označte ako stratené a potom zopakujte kroky na označenie zariadenia ako nájdeného.

Ak je vaše zariadenie označené ako stratené, neodstraňujte ho z účtu ESET HOME. Ak ste tak už urobili, musíte kontaktovať technickú podporu spoločnosti ESET, ktorá vám pomôže obnoviť vaše zariadenie.

Kontaktujte nás

02/322 44 444 (pracovné dni 8:00-18:30)